28 januari 2013

Arne och Applicata

Trots att jag tummade på en massa Ferm, MuutoHay, Normann Copenhagen och liknande danska godsaker, var det bl.a. ett par prylar av märket Applicata, som tog plats i resväskan hem från Köpenhamn.

Så nu fick jag några stänk ljust trä i inredningen. Svamp-arrangemanget  hamnade på soffbordet och trähusen i köksfönsternischen. Och visst drog jag till och var lite vågat färggrann, när taket på ena huset är turkost! ;) 






Nya, snygga kökshanddukar har jag haft på inköpslistan länge, och nu hittade jag såna jag är riktigt nöjd med. En liten bit Arne Jacobssen (hans typografi på bokstäverna, vill säga)!




Kööpenhaminan sisustustuliaiset ei olleet Fermiä, Muutoa, Hay'tä eikä Normann Copenhagenia, vaan mm. sellaista merkkiä kuin Applicata. Sain nyt ripauksen vaaleaa, käsittelemätöntä puuta sohvapöytää (funghi) ja keittiön ikkunan smyygiä (traehuse) koristamaan. Ihan repäisin ja otin yhdeksi taloksi tuommoisen värikkään turkoosikattoisen, ihan villiä! ;)  

Pitkään etsinnässä ollut kiva keittiöpyyhemallikin tarttui mukaan, sain nyt itselleni pienen palan Arne Jacobsenia, ainakin näin typografian muodossa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar