28 april 2011

Dagens drive-by

Körde förbi bygget och knäppte snabbt några bilder på vårt lilla stenbrott.



Dagens stop-by kunde man kanske kalla mitt korta besök på RTV idag; en järnaffär som jag inte är speciellt bekant med sen tidgare. Konstaterade att de hade en del jättebilliga och utseendemässigt dugliga badrumsgrupper där, men dimensionerna på dem passade inte riktigt med det vi behöver. Kakel tittade jag på också; deras stora, vita basic väggkakel verkade förmånligare än på många andra ställen, medan snyggare golvkakel och "fondväggskakel" nog var ungefär i samma prisnivå som annanstans också. Inspirationsmässigt var det speciellt en "vägg" med en kombination av vitt och matt dammgrått som gjorde intryck, eller ska vi säga förstärkte min tidigare känsla att det kanske är just gråvitt som vi ska satsa på i våtutrymmena.

Skulle vi vara lite längre hunna i byggprocessen hade jag kanske slagit till med det här laminatgolvet från Pergo. Nästan i alla fall. Tror nog att Parador-parketten jag skrivit om tidigare ännu är första preferens... Men bland de laminater jag kollat på är den här Pergo nog bland de mest tänkbara jag sett.

2 kommentarer:

  1. Hei, On teillä ainakin kiviä tontilla, ja kun niistä pääsette, pian tuodaan rekalla lisää :) Eikös ole hienoa, kun tontilla alkaa näkyä konkreettista muutosta?

    SvaraRadera
  2. Joo, on tämä melkoista Kiviset & Soraset - meininkiä. :) Mutta on kyllä kiva seurailla kun muutokset on niin näkyviä päivästä toiseen.

    SvaraRadera