26 april 2011

Dagens tomtbild och Nils, Roger och några till


På vägen hem från jobbet tog vi en stickare till tomten för att kolla läget. Sprängfirman är tydligen på gång (... kan jag utläsa av vad som står på maskinen ;) )


I stället för att försöka kommentera bilden desto mera, satsar jag  i stället på en av mina favoritföljetånger, frågan om matgrupp till huset!

Jag har surfat lite på Ikeas sidor som omväxling och förutom Gilbert som jag sneglat på tidigare, har jag nu också lite fått upp ögonen för Roger, Nils eller...Henriksdal. Hmm,inte lika kul med namnet på den sistnämnda. ;)


Stolar med lite stoppning skulle ju inte vara helt fel om man ska sitta och trivas runt matbordet en längre tid, och är tyget löstagbart och tvättbart är det ju inga problem fast det skulle komma nån fläck då och då. Men också den mera sparsmakade Rogers formspråk har nånting tilltalande; kanske är det kantigheten och det matta, svarta (hur det nu ser ut live sen...) Men viktigast vore väl att komma sig ut till nåt Ikea och provsitta och syna dem ordenligt. I sommar kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar