9 november 2011

En mjukglassvägg, kanske?

Inget större nytt under solen på bygget, innertaksarbetet har fortsatt i sakta mak (måste avvakta lite med att skiva fast taket eftersom det kanske ska vara en ventilationsgranskning också ännu medan rören är synliga...), men inget desto mer annat nytt att rapportera.

Så till lite inredningsfunderingar i stället. Jag var till Laattapiste igen i kväll för att gå igenom de planer de skissat på till våra "kakelutrymmen". Och nog finns det ju många fina alternativ och kombinationer, så nåt lätt val kommer det nog inte att bli. Men jag märker att jag allt mer börjar fastna för de här:





Det där vågiga "pehmiskaklet" var en av de modeller jag föll för direkt första gången jag var inne på Laattapiste och trots att det är i dyrare laget har jag lite svårt att släppa det. Först tänkte jag det till övre badrummets fondvägg, men egentligen tror jag att det kan funka bättre i nedre våningens wc, för där skulle det komma på en helt slät vägg som inte har ens strömbrytare, handdukskrokar eller nåt annat extra, så strukturen skulle nog komma bättre till sin rätt där.... Plus att väggens bredd passar bättre ihop med kakelstorleken, mindre svinn, det vill säga.  

Golvkaklet på bilden finns i flera färger och storlekar. En natur-/gräddvit variant av den skulle faktiskt matcha vårt golvlaminat ganska perfekt, så det är ett alternativ till tamburen, men samtidigt tror jag att en kontrast kunde också funka bra där för att markera "funktionsgränsen" mellan entrén och hallen/korridoren som leder vidare mot vardagsrummet. Så just den där gråa färgen som är på bilden kunde nog funka där, fast i större format (40x40).

Till övervåningens våtutrymmen skulle det där golvet också passa. Vita väggar där också för det mesta och en fondvägg av nåt slag mittemot duscharna. Gärna nånting simpelt men ändå lite effektfullt... vad det nu sen kan vara. Nån typ av minimosaik, möjligen?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar