2 december 2012

Adventsmys

Passligt till första advent fick vi ett tunt snötäcke på marken och en gnutta sol dessutom. Det fina (men kalla) vädret lockade till en liten utevistelse, och jag passade på att plocka med mig in ett par enriskvistar från skogen på vår bakgård att lite adventsdekorera med. 














Den höga, vita vasen är ett nyförvärv jag gjorde på Cornelia, dit jag var på julmarknad i lördags. Supermysigt ställe, måste jag säga! Produktutbudet är mera åt det romantiska hållet, med undantag för just t.ex. Cult design (som vasen jag köpte), plus att de har en massa läckert ätbart också. Nu testade jag  deras egentillverkade praliner... slurps!

När det mörknar ute, är det dags att mysa till det med levande ljus. Fösökte förresten vara lite "adventig" och bara ha det första av fyra värmeljus på rad att lysa, men njäh... inget vidare snyggt, så här får alla ljus lysa. :D






Sopivasti ensimmäiseksi adventiksi piha sai hennon lumikerroksen. Kävin vähän ulkona reippailemassa ja poimin mukaan pari katajanoksaa jouluisia sisustusjuttuja varten. Oksia lykkäsin mm. eilen hankkimaani Cult designin korkeaan vaasiin. Sen löysin käydessäni Närpiössä Cornelian joulumarkkinoilla. On muuten aivan supertunnelmallinen paikka, kannattaa poiketa jos sielläpäin liikkuu. Valikoimat on enempi romanttista tyylisuuntaa (mm. tuota Cult'ia lukuunottamatta), mutta jo itse paikka on ihan helmi ja tarjolla on myös omatekoisia kahvilatarjottavia ja muita herkkuja. Testasin tällä kertaa likkojen tekemiä suklaakonvehteja... voi slurps!

Illan tullessa syttyy kynttilöitä sinne sun tänne. "Adventtikynttilänjalassakin" palaa jo kaikki neljä tuikkua. Testasin vain ensimmäistä ja näytti vähän turhan ankealta. :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar