17 december 2012

Stjärnpyssel

Nu börjar det vara dags att sätta in en ny växel i juldekorerandet! Hittills är det helvitt som gäller. Vita julblommor i vita krukor, vita ljus på vita fat. Vita julbollar och vita stjärnor i fönstren. Och idag var jag på ett riktigt pysselhumör och masstillverkade en hel del pappersstjärnor i olika storlekar. Det är lite origami-aktigt pyssel det där. Modellen stötte jag på speciellt förra vintern i många bloggar och nu tänkte jag försöka testa själv. Instruktioner finns t.ex. här.

Får se vad jag hittar på av dem... Vissa tror jag att får hänga som fönsterdekorationer, kanske hamnar en del av de mindre också i julgranen. Och lite här och där.










Vauhti kiihtyy kodin joulukoristeluissa! Aika yksivärisen valkoisella näytetään meillä menevän tällä kertaa. On valkoiset joulukukat valkoisissa ruukuissa, valkoiset kynttilät valkoisilla vadeilla, valkoiset tähdet ikkunoissa.... ja tämän päivän jäljiltä myös kasa erikokoisia, valkoisia DIY-paperitähtiä, sellaisia mitä bongailin erityisesti viime talvena monista blogeista ja joita nyt hoksasin itsekin yrittää taitella. Ohjeet löytyy mm. täältä.

Saa nähdä minne noita nyt sitten laitan... isompia varmaan ikkunaan ja pienempiä ehkä kuusenkoristeiksikin. Ja vähän sinne sun tänne.


2 kommentarer:

  1. Så vackert med stjärnorna i fönstret! Jag har sett dem i olika bloggar, men jag har inte hunnit tillverka några stjärnor själv. Kanske nästa år! :-) Gott nytt år till dig!

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Dom där är riktigt tacksamma att göra; snabba, enkla och materialet är sånt som man nu vanligtvis har hemma färdigt.
    Ett riktigt gott nytt år till dig oxå!

    SvaraRadera