19 februari 2011

Badrumsfunderingar

Till det större badrummet har jag tänkt lite i de här banorna:

Möblemanget är Calidris av Dansani. Lite så här kunde det se ut hos oss när man blickar ut från bastun / duschutrymmet mot badrummet. Dörren in till badrummet skulle vara till höger och wc-stolen till vänster om tvättfatsmöbeln (dock skymd bakom en liten väggbit som skärmar av duscharna från resten av badrummet).

Själva möbeln under tvättfatet är mer eller minre sån till formatet som jag skulle vilja ha. Spegeln skulle dock få vara större och väggskåpet mindre. Och nån Barcelona daybed blir det nu "kanske" inte heller som omklädningsbänk. ;)

Men sist jag var och kollade på kakel, började jag som sagt fundera om färgskalan ändå skulle vara lite mera dämpad och naturnära. Kaklen skulle då få gå i vitt och ljusa naturfärger, möblerna i vitt. Nån liten accent i t.ex. ljus turkos / ljusblått eller t.o.m. rosa kunde säkert funka då också.

Det som lite fick mig på fall var den modellen Art (den ljusgråa färgen är nr 7002) på Laattapiste.
















Några bilder också från Pukkila



































Så att så här vänder kappan efter vinden. ;) Och får se hur mycket smaken hinner ändra ännu fram och tillbaka innan det faktiskt är dags att sätta igång och kakla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar