11 januari 2011

Första skisserna på köket

I eftermiddags har jag varit till Á la Carte keittiöt och snackat kök. Nu har vi en första skiss och en första utgångspunkt till pris.

Jag började nog med att kolla på såväl svarta luckor som bänkskivor, men inte tog det länge innan jag satt där och begärde offert på vita ytor i stället. Fast hur man försöker med annat, så dras jag nog bara till det kliniska och neutrala... can't help it.



Skissen säger inte så mycket, men kanske den här (dåliga) mobilkamerabilden av ett utsällningskök där i affären ger lite bättre uppfattning om hurudana skåp vi har i tankarna.


Det handlar alltså om matta, vita mdf-dörrar med antingen aluminiumprofil (lådorna nertill) eller med dolda profiler som är urgröpta i botten av dörren (väggskåpen). Köket på bilden har Silestone-bänk, medan jag nog tittade på en skiva i blankt, vitt laminat. Men... för att lite kosta på oss nånting extra, tänkte jag mig en diskho i vit Silgranit (också på bilden) och belysning som är integrerad i bottnen på överskåpen (som på bilden).

Vi fick också offert på köksmaskiner från AEG.

En helt ok början...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar