27 januari 2011

Vecka 4

Bygglovsritningarna är klara och alla andra dokument börjar snart också vara i skick. Vi siktar på att få ansökan inlämnad och behandlad nästa vecka!

Idag var vi till Puustelli och kollade hurudant kök de kunde vaska fram åt oss. Det gick riktigt lätt att hitta tilltalande material (skåpdörrar, laminat mm.) ur deras sortiment; nu testar vi med vita, blanka överskåp, svarta lådor nertill, och vita, tjocka laminatbänkar. Vad det hela blir att kosta är förstås en annan femma. Jag har lite på känn att det är där det kan falla just för Puustellis del på basen av det jag hört från andra som varit ute på sina offertrundor. Försäljaren skissade nu bara till pappers hur vi tänkte ha köket, men själva offerten får vi först senare. Väntar med spänning... Det som redan kan sägas om priset, var att de nog hade ganska bra rabatterade priser på köksmaskinerna i alla fall. Köksfirmorna ser ut att köra ganska hårt med olika erbjudanden så här i början av året, när de vill boka upp kapaciteten på sina fabriker. Det som ett tips för folk som funderar på när man ska tajma att göra en köksrenovering, till exempel.

Mera på den tekniska sidan fick jag just höra av svärfar, vår VVS-man, att värmeåtervinningsaggrgatet (jag har resonerat mig till att ilmanvaihtokone heter så på svenska... vad krångligt) vi ska ha heter Vallox Digital. Måste googla vad det riktigt är för något...:D

Edit: Tippar att det är Vallox Digit han menar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar