19 maj 2011

Fylling pågår

Sockeln är färdig, gården har fixats till (bort med stora stenblock, in med kross) och nu är det invändig fyllning som pågår som bäst.



Så lite inredningsfunderingar ännu också. Det är nämligen så att vi i dagarna fått tillökning i familjen i form av hund nummer 2, så det här med hundanpassade inredningsmaterial är nåt som man tänkt lite extra på. Fast jag är hemskt sugen på parkett, så känns nog laminat nu snäppet förnuftigare, om man tänkter att det är 8 tassar som ska slira längs golven. Kakel skulle visserligen vara det bästa, men jag vet inte... det känns nästan väl "hårt". När vi i övrigt kommer att ha det ganska sparsmakat, tror jag att lite träkänsla i golvet kanske ändå inte skulle skada? De här bilderna från Norm Architects är lite i stil med vart jag vill komma.


Det där är ganska bra exempel på hur stora, vita stenytor, högglansigt vitt och detaljer i svart går ihop med ljust trä.

På den mera konkreta nivån hittade jag nyligen en laminatmodell som verkar bättre (gråare, mindre "hudfärgad") än min favorit hittills. Parador Tammi Arctis heter den. Lite ljusare och gråare kunde det ännu få vara, men det börjar närma sig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar