26 maj 2011

Rördragning del 2

Hemkommen från ett par dagars jobbresa möttes jag av ett bygge där rörmontören varit i farten och nu sticker det upp lite rör här och var. Utvändigt har det också grundisolerats och fyllts på med mera grus. Frågan om vi ändå skulle gjuta golvet i väntan på stomleveransen, lär man också ha diskuterat medan jag varit borta.




Måste för övrigt konstatera nåt som bilden tyvärr inte lyckades fånga, nämligen hur fint det kan vara när kvällssolen lyser upp tallstammarna i skogen på husets baksida. Det har jag egentligen aldrig tänkt på som nåt speciellt, men nu la jag märke till det och jag tror faktiskt att det kan bli ganska trevligt sen att sitta inne i huset och mysa och njuta av en sån utsikt. 

Japp, måste bara få in nån lite mera estetikbetonad point så att det hela inte nu ska bli bara byggteknik. ;)

2 kommentarer:

  1. Hej. Kommer inte mera ihåg hur jag hittade till din blogg, men har börjat följa me den. Vi är i samma situation som ni. Kolla gärna in min blogg, så kan vi kanske inspirera varandra :)

    Fint hus ni kommer att få. Helt i min smak!

    SvaraRadera
  2. Hej Jessica,
    Kul att du "avslöjade" dig! Och tack detsamma, jag gillar ert projekt också och ska med nöje följa med vad allt ni hittar på för fint dit. :)

    SvaraRadera