17 mars 2011

Getting pastels out of my system dvs det turkosa tillfälliga hemmet

Husprojektet är i ett lite avvaktande skede. Som bäst kollar jag mailen stup i kvarten för att se när konstruktionsritningarna, elplaneringen och den senaste köksofferten skall komma.

Tro det eller ej så har jag varit till spishandlarens kontor än en gång och ryckt i dörren i onödan (jag lär mig aldrig de där öppethållningstiderna), farit hem och börjat tveka med färgvalet igen fast vi redan bestämt oss. Vilken följetång, det här! :D

In the meantime, här kommer några bilder från vår nuvarande boning. Den är ju inredd med idel tidigare saker, inlusive alla textiler. Men till skillnad från förra hemmet har jag nu plockat fram en hel del pastelliga ljusblåa och turkosa saker. Kanske är det ett vårfenomen att vilja inreda med såna färger, eller så vill jag få utlopp för det mera romantiska och mjuka nu före vi inreder huset, där jag skulle vilja hålla en stramare linje...












Pojken fick en nygammal lösning till arbetsbord. Vi hade en extra Muurame-bordsskiva i förrådet och den passade perfekt ihop med ett par Malm-nattuduksbord från Ikea, som pojken redan tidgare hade i sitt rum som leksaksförvaring. Väggarna i barnrumet var/är ganska trista med sin naturvita, småslitna tapet. En snabb nödlösning för att piffa upp väggen blev vimplarna som jag hastigt klippte till av gardintygets restbit. Tyget är också från Ikea; nåt jag handlat för länge sen men inte fått ibruktaget förrän nu. Sängen är en gammal Muurame; jag har haft en likadan själv när jag var liten, men denna är dock min brors gamla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar