4 juni 2011

I en av mina favoritbloggar Valkoinen Harmaja, är en utlottning på gång där man kan vinna en teve. Precis vad vi skulle behöva till aulan i övervåningen. ;) Delta kan man göra här.

I nästa vecka ska vi fara till Östmans i Maxmo för att planera den fasta inredningen färdigt. Köket är ju mer eller mindre klart, men på hemvårdsrummet ska det filas ännu och så tänkte jag se vad de kunde komma med för förslag också till garderober och badrumsskåp, ifall det skulle löna sig att ta också sånt på samma ställe.

Jo, och spisen borde vi faktiskt fara och beställa, för nu (efter typ fem månaders övervägande och velande :D ) har jag äntligen kommit fram till att den ska vara vit och inte svart. Över huvudtaget håller jag på och svänger stilmässigt mera mot det ljusa. Jag tror nog nästan att mitt tycke för svart är mera en modegrej än nåt jag kommer att gilla  på på längre sikt. Så mera ljusa färger i de stora och "långsiktiga" ytorna, svart får vara med som en mindre accent i sånt som lättare kan bytas ut när mode och tycke och smak ändras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar