9 augusti 2011

Ventilation - check!

Vattentaksmonteringen kom igång förra veckan, men pausade sen igen för monteringsteamets lediga dagar. I morgon borde de vara tillbaka på jobb igen.

Läget just nu:


Som man ser på den sista bilden, har ventilationsrör dragits till taket och isolerats. Också invändigt är det långt vvs-arbete som har gjorts på sistone och i går kunde svärfar konstatera att all ventilation nu är på plats!

De här avlopps- och ventilationsrören kryssar i det blivande nedsänkta taket ovanför skrubbarna och garderoben i tamburen.


Och de här blir "inkapslade" i hörnet av hemvårdsrummet. Lådorna är förresten ljuddämpare till värmeåtervinningsapparaten. Det ska annars bli intressant att se hur tyst eller ljudligt ventilationen sen fungerar... I vår förra lägenhet tyckte jag att apparaten där hade ett ganska så ampert ljud. 


På inredningssidan i sin tur har jag den senaste tiden surfat runt lite på belysning till badrummen (...igen...) och till väggen vid trappan. Framför allt har jag plöjt igenom tyska nätbutiker, som har så breda sortiment och ibland väldigt billiga priser så man blir helt vimsig. Jag har bl.a. spanat in Astros modeller Kappa och Epsilon och också hittat en ny, intressant bekantskap bland lamptillverkarna vid namn SLV, som har ett par modeller som kunde kanske vara nåt. Men inget är bestämt ännu.. Sökandet efter den optimala kombinationen med snyggt utseende till billigt pris fortsätter och jag googlar vidare på "Wandleuchte".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar