25 juli 2011

sista styroxandet och en överraskningsleverans

Nu är jag för trött för att orka plocka fram foton ur kameran och lägga upp dem, så vi fortsätter tyvärr utan bilder... Undertecknad har nämligen kroppsarbetat idag och grundisolerat uteförrådet. Helt själv, från början till slut. ;)

Elektrikern har också haft en bråd dag vid huset. Nu börjar all el vara klar för att vi ska kunna gjuta i andra våningen, men vvs och armering återstår ännu. Får se om vi ska hinna till Bostadsmässan den här veckan heller... det här donandet på bygget stör nog allvarligt mitt inredningsprojekt. ;)

Idag fick jag ett oväntat samtal från Kiitolinja att vår spis snart skulle anlända till tomten. Blev nog lite paff, för jag mindes inte att den skulle komma nu redan, jag hade bara nästa vecka i tankarna eftersom vi preliminärt pratat om att den skulle muras upp då. Men när jag kollade i det finstilta i beställningen, stod det faktiskt att själva materialet skulle levereras veckan innan. Så på det viset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar