4 juli 2011

Tak över huvudet, del 2

Idag monterades det övre bjälklaget och nu börjar det verkligen kännas som ett hus!


Just nu ser huset ut som en ordentlig "funkislåda" med platt tak. Ur utseendesynpunkt önskar jag nästan att huset skulle få förbli just så här, men av rädsla för alla erfarenheter av 70-talets platta tak vågade vi nog oss inte på det, utan kör vi på ett pulpettak i stället. Men nu innan takstolarna kommer på, får vi ännu passa på och njuta av lite stramare kubism. ;)







Inredning har det varit mindre tal om här i bloggen på sistone, så lite bättring på den fronten nu.  I dessa sommarreatider har jag fyndat lite smått och gott till hemmet, bl.a. de gröna sittunderläggen i filt från Hemtex:


Jag behövde egentligen bara två, men när man fick 4 till priset för 3 tänkte jag att man kanske nog kunde hitta användning för fler också. Sonen blev i alla fall förtjust i att ha dem som "hoppstenar" när man radar dem på golvet, och de funkar helt bra i det syftet eftersom de har gummi på undersidan så de inte halkar. 


Sonen har önskat sig ett rum i grönt, så rundlarna passar säkert där i en form eller annan. På väggen som små anslagstavlor, tänkte jag också möjligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar