9 oktober 2011

Inredningsmaterial

På Hartmans byggkväll blev det inga större aha-upplevelser denna gång. Några kakelmodeller la jag på minnet och en tapet likaså.

Men golvet. Det är nog 99% bestämt att det blir den Pergo-laminat (original excellence valkoinen saarni) som jag skivit om tidigare. Idag hade jag med en mallbit till huset och kollade hur den såg ut i sin riktiga miljö. Samtidigt testade jag också lite väggfärgsprover från Tikkurila.





Nyansen på golvet ser väldigt olika ut i olika utrymmen och ljus, från ljust och lite silverskimrande till mera sandfärgat och till och med rödaktigt... Men den blir nog bra. :)

Väggfärgerna vet jag inte riktigt med ännu. Det mesta får vara vitt, men t.ex. en liten väggbit i köket kunde kanske målas svart ("takorauta" hette en ganska passlig nyans). Eventuellt kunde nån fondvägg vara grå, om man nu inte kör med tapet hellre, vilket jag nog nästan tror mera på. Men vi får se med det...

1 kommentar:

  1. Oikein ihania värejä on suunnitteilla ja tuo laminaatti on tosi kaunis! :)

    SvaraRadera