29 oktober 2011

Strul

Nyligen besvarade jag en järnaffärs kundenkät och hade faktiskt skäl att kryssa för att jag inte varit helt nöjd med betjäningen, eftersom jag fått fel slags produkt såld åt mig, trots att jag förklarat exakt vad den skulle vara till. Nå, den gången fick jag fara efter rätt produt till ett annat ställe och förhoppningsvis har vi ända använding också av den felaktiga varan till nåt annat ändamål. Men igår hände samma sak igen på samma firma! Köpte "kipsitasoite", dvs. det där putset som man fyller de djupa fårorna i väggarna med, men det som var i säckarna vi fick, var dock nåt helt annat, sånt där vanligt tunnare spackel. Irriterande som tusan när arbetet stannar upp på grund av sånt där, när man för en gångs skull skulle ha haft tid att uträtta något på bygget själv.

Ibland känns det som om man borde ha typ byggnadsingenjörsexamen för att våga sig till "hårdvarusidan" på en järnaffär...

På den mera positiva sidan träffade vi i går vår trappleverantör, som var till huset och tog mått. Snart har vi trappan i produktion!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar