22 oktober 2011

Kökskranen hittad!

Idag har vi jobbat på bygget i två skift. Make & svärfar städade upp på tomten (hög tid för det, minsann) och fixade på med fläkten till köksön. Själv fortsatte jag med att skrapa golvkanter och väggar. Det känns lite ändlöst...

Dagens höjdare var dock att jag hittade den perfekta kökskranen! Jag fick en Tapwell - katalog i handen i dag... och där fanns den!

Bild: http://www.tapwell.fi/

Hela Tapwell var nog lite en aha-upplevelse. Märket lät nog bekant från förr, men jag hade på nåt vis glömt bort det helt då jag sökt efter alternativ. De såg ut att ha också andra fina kranar, duscharna tror jag också kan bli därifrån, och kanske åtminstone den ena lavoarkranen.

Vad gäller duschen funderar jag dels på en regnduschmodell och dels en med ett riktigt smalt munstycke.
Bild: http://www.tapwell.fi/

Bild: http://www.tapwell.fi/
Jag skulle redan vara beredd att ta dom bara på basen av utseendet, men jag undrar hur de riktigt är i användning. Har aldrig testat nån sån där regndusch (tänker mest på simhallar med fasta takduschar och de är nog kanske inte riktigt samma sak :D) Är de där regnduscharna värt pengarna? Hinner inte vattnet svalna när det kommer så högt uppifrån? Och vad kommer det för stråle från den där smala, ska den faktiskt funka till annat än som handdusch? Nån som har erfarenheter av de här eller motsvarande?

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Vi har också kranar från Tapwell, men i mer gammaldags stil. Gillar dem! Vi har regnduschar också och de är riktigt bra. Varmt vatten får vi nog :-) Har inte tänkt på nåt negativt alls med dem, så jag skulle nog säga att de är värda sitt pris.

    SvaraRadera
  2. Hej Anna-Lena!
    Bra att höra att ni varit nöjda! :)

    SvaraRadera
  3. vi har också takduschar, två stycken i stora badrummet. De är ofta i bruk samtidigt eftersom vi oftast sätter dit båda barnen på samma gång. Inga problem med att få varmt vatten däremot mycket spa-känsla :) Våra duschar och kranar (förutom kökets) kommer från Mora.

    SvaraRadera
  4. Jag börjar bli övertygad! :D

    SvaraRadera
  5. Exakt den där övre satte vi in i badrummet i lägenheten. Själv använde jag aldrig takduschen men Micke gillade den (fast slutade nästan använda den när jag klagade på att han alltid glömde att ända tillbaka till handduschen så att jag fick en iskall överraskning varje gång jag skulle duscha). Den vanliga duschen tyckte jag funkade superbra.

    SvaraRadera
  6. Tack Anna för kommentaren, bra att veta att den smala nog är en dusch på riktigt! :)

    SvaraRadera