21 oktober 2011

Random facts

Jag ber att få tacka min ex-granne Kirsi för ett bloggerkännande hon gett mig! Kiitos! :) Kirsis familj är också i startgroparna med ett husbygge, det kan ni läsa mera om på bloggen Pienen perheen pieni koti.

 
Jag brukar lite fuska med att skicka de här utmaningara vidare (svara på frågorna i era bloggar om ni känner för det!), men här kommer mina svar, dvs. 8 slumpmässiga fakta om mig. Lite inredningsbetonade saker...

  1. Jag är storkonsument av inredningstidningar; har prenumererat på nån i princip i hela mitt vuxna liv... och läst mammas Avotakkor flitigt före det.
  2. Första möbeln jag och min sambo (numera man) köpte till eget hushåll var en Multiplan tv-hylla från Isku. Under studietiden brukade vi alltid sätta en del av sommarjobbsförtjänsten i nån ny möbel; den där tv-hyllan var den första. Trots att den hann bli ganska omodern, hade vi kvar den många år efter sitt estetiska bäst före - datum, eftersom den hade ett visst känslovärde som den första anskaffningen.
  3. Under mitt liv har jag flyttat in i splitternya lägenheter eller hus sex gånger. Snart sjunde gången gillt!
  4. För att vara en ganska pedant inredare (soffkuddarna eller sängöverkastet ska vara exakt si och så...) har vi ofta det överraskande stökigt och ostädat hemma. Men när det väl är städat, ska inga extra prylar ligga framme synligt. I princip minimalist, i praktiken ibland nog nåt helt annat.
  5. Jag älskar soliga balkonger och terasser. Sommartid dricker jag mitt kaffe ute i solen alltid när det är tillräckligt varmt.
  6. Jag "samlar" på Alessiprylar.
  7. Jag är dålig på gröna växter. Sommarblommor ute har jag börjat lära mig lite med de senaste åren, men inne har jag för tillfället bara några få, halvt vanskötta exemplar.
  8. På bordet här bredvid datorn har jag slarviga skisser på perspektivteckningar över hur inredningen i husets olika rum kunde se ut. Önskar att jag hade ett bra ritprogram i stället och kunskap att använda det. Eller talang, tid och tålamod att rita ordentligare för hand...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar